biszkopt idealny


biszkopt idealny


Długo szukałam przepisu na biszkopt - często wychodził mi zakalec lub takie strasznie suche ciasto.
W końcu znalazłam przepis na biszkopt idealny - nie rośnie i dzięki temu też nie opada :)
Przepis na biszkopt bez proszku do pieczenia.

Składniki:

5 jajek
2/3 szklanki mąki 
2/3 szklanki cukru
jeśli ma być ciemny to 1/2 szklanki kakao



Wykonanie

1. Nagrzewamy piekarnik do 160/170C 

2. Oddzielamy białka od żółtek. Białka ubijamy na sztywną pianę. Pod koniec ubijania dodajemy cukier - powoli wsypując po 1 łyżce i cały czas ubijamy. Na samym końcu dodajemy po 1 żółtku nadal ubijając.

3. Do masy dodajemy powoli przesianą mąkę i delikatnie mieszamy łyżką. Należy uważać by nie zniszczyć piany 

3a. Jeśli chcemy kakaowy biszkopt to teraz dodajemy przesiane kakao i również delikatnie mieszamy.

4. Smarujemy tortownicę o średnicy 20-22 cm masłem lub wykładamy papierem do pieczenia. Wylewamy ciasto i pieczemy przez 35-40 min do tzw. suchego patyczka w temp. 160-170 stopni bez termoobiegu.

5. Jak już ciasto będzie gotowe wyciągamy je z piekarnika i razem z formą upuszczamy trzy razy z wysokości ok 50 cm w celu pozbycia się pęcherzyków powietrza. dzięki temu nasze ciasto nie opadnie.

Biszkopt można przełożyć konfiturą lub kremem lub wykorzystać do ślicznych tortów.
Ja z mojego przygotowałam domowej roboty kopiec kreta. 





Komentarze