ciasto na naleśniki

ciasto naleśnikowe



Rzadko zdarza nam się niedziela w domu zatem jak już taka wypada trzeba zrobić pyszne śniadanko.
Moim  pomysłem na celebrowanie niedzielnego poranka są naleśniki.

Uwielbiam naleśniki zapiekane z serem lub Suzette ale dzisiaj zrobiłam takie zwykłe - z dżemem, powidłami i kremem kokosowym z Lidla.

Przepis a naleśniki jest bardzo łatwy do zapamiętania - to tzw. 1 do 1 
czyli 1 szklanka płynu (mleko+wda gazowana), 1 jajko, 1 szklanka mąki, 1 szczypta soli by naleśniki nie piły oleju. Ja oczywiście podwoiłam skłądniki bo jest nas dwa plus jeden do wykarmienia. T tego przepsu otrzymacie 10 przepysznych naleśników.

Składniki:

1 szkl. mleka 
1 szkl. wody gazowanej 
2 szkl. mąki
2 jajka 
szczypta soli
olej do smażenia 


Przygotowanie:

1. Rozgrzewamy patelnię z odrobiną oleju - na teflonowej można smażyc bez ale jakoś mi takie suche nie smakują.
2. Wszystkie produkty miksujemy.
3. Wylewamy łyżką ciasto na patelnię i smażymy, jak już będzie gotowa jedna strona to obracamy i smażymy z drugiej. Idealne ciasto na naleśniki nie przykleja się i daje się podrzucać - spróbujcie to bardzo proste.
4. Usmażone naleśniki dekorujemy dżemem, powidłami, bitą śmietaną, owocami... czym tylko chcecie.





Komentarze

Prześlij komentarz

Dziękuję za Twój komentarz.