domowy kopiec kreta

domowy kopiec kreta




Dzisiaj chciałabym Wam podać przepis na pyszne ciasto które zapewne każdy Was zna.
Kiedyś często robiłam to ciacho z paczki bo miałam problemy z jego domowym wykonaniem. Teraz mam już sprawdzony przepis z którego ciasto jest o niebo lepsze i oczywiście dużo tańsze.

Składniki:

Biszkopt własnej roboty:
5 jajek
1/2 szklanki kakao
2/3 szklanki mąki
2/3 szklanki cukru

Środek:200ml płynnej śmietany kremówki - 3 zł
3 łyżeczki cukru pudru
4 kostki startej gorzkiej czekolady - 0,20 zł
3-4 banany lub brzoskwinie z puszki - 3 zł
1/2 płaskiej łyżeczki żelatyny + 2 łyżki ciepłej wody - ok. 0,30 zł

Koszt biszkoptu ok 3 zł, wypełnienia 6,50 zł 
Zatem całe ciasto mamy za ok 10 zł

Przygotowanie:

1. Przygotowujemy żelatynę. W gorącej wodzie rozrabiamy żelatynę i cukier puder. Całość odstawiamy do ostygnięcia.

2. Przygotowujemy kakaowy biszkopt z tego przepisu:
biszkopt idealny

3. Schłodzoną śmietankę ubijamy mikserem. Jak już powstanie sztywna piana dodajemy do niej zimną mieszankę cukru i żelatyny. Ważne by była zimna bo inaczej śmietana nam się zważy. Do całości wsypujemy startą czekoladę i mieszamy łyżką.

4. Biszkopt wydrążamy i wyjmujemy środek. Na dnie układamy banany a na nie wykładamy ubitą śmietanę. Formujemy kopiec i całość posypujemy wcześniej wyciągniętym ciastem.

5. Ciasto wkładmy do lodówki by śmietana się utrwaliła. 






Komentarze

  1. Tak kocham banany a do tej pory nie wzięłam się za to ciasto , czas to nadrobić !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. banany - ulubiony owoc mojego męża - to On zachęcił mnie do tego ciasta.
      Powodzenia i smacznego!!!

      Usuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za Twój komentarz.